Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 191 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
The Technology of Subtitles in Films and other Media
Tobiášová, Eliška ; Jašková, Jana (oponent) ; Froehling, Kenneth (vedoucí práce)
The purpose of the bachelor’s thesis is to explore subtitling technology. This is analysed from a historical, present, and future perspective. The research also mentions specific ways of using subtitles for certain types of media and it also includes an analysis of the target groups for which the subtitles are intended. In addition to theoretical research of subtitling technology, an experiment is conducted to assess the accuracy of subtitling between machine-generated subtitles, professional work, and amateur work. This is achieved by comparing subtitles from the same film scenes side by side in tables. The result of the research, which is derived from the criteria mentioned in the work, shows that professional subtitles are the most reliable way.
Sluchové postižení a únava v každodenním životě
Kučerová, Kamila ; Hádková, Kateřina (vedoucí práce) ; Bartoňová, Miroslava (oponent)
Diplomová práce je věnována vztahu sluchového postižení a únavy v každodenním životě. Teoretická část nejprve uvádí čtenáře do tématu sluchového postižení a únavy samostatně, následně dochází k propojení těchto dvou aspektů a představení aktuálních poznatků a studií, které se zabývají problematikou únavy u osob se sluchovým postižením. Na teoretické poznatky navazuje empirická část popisující výzkum, který si klade za cíl analyzovat a reflektovat vliv sluchového postižení na každodenní únavu u osob se sluchovým postižením. Pro dosažení cíle byl využit kvalitativní výzkumný design inspirovaný zahraničním výzkumem Holmana et al. (2019) - v tomto směru jsme se pokusili, i přes nejrůznější limity vycházející především z charakteru kvalifikační práce, o replikaci zahraničního výzkumu. Náš výzkum spočíval v realizaci šesti polostrukturovaných rozhovorů (n = 6) s dospělými jedinci s různou mírou sluchové ztráty. Všechny rozhovory byly následně analyzovány pomocí tematické analýzy. Výsledky výzkumu přinášejí v dané problematice řadu zjištění - pociťovaná každodenní únava související se sluchovým postižením je velmi individuální záležitostí a projevuje se u většiny respondentů (ne však u všech) v různé míře. Únava spojená se sluchovým postižením se objevuje v situacích zvýšeného úsilí při poslechu či...
Písemné projevy žáků se sluchovým postižením vzdělávaných na školách pro sluchově postižené
Scheinostová, Markéta ; Komorná, Marie (vedoucí práce) ; Kotvová, Miroslava (oponent)
Tato diplomová práce se věnuje tématu písemných projevů žáků se sluchovým postižením vzdělávaných na školách pro sluchově postižené. Diplomová práce se skládá z části teoretické a z části praktické. Teoretická část je věnována poznatkům, které jsou k tomuto tématu k dispozici jak v domácí, tak v zahraniční literatuře. Konkrétně se věnuje tématům, jako je jazyk a komunikace osob se sluchovým postižením, výuka žáků se sluchovým postižením se zaměřením na výuku jazyků, především českého jazyka, a gramotnost osob se sluchovým postižením. Praktická část diplomové práce je věnována výzkumnému šetření, jehož cílem bylo popsat odlišnosti mezi texty žáků se sluchovým postižením vzdělávaných ve školách pro sluchově postižené a texty intaktních žáků vzdělávaných ve školách hlavního vzdělávacího proudu. V rámci výzkumného šetření byly získány texty žáků se sluchovým postižením a texty žáků intaktních, přičemž obě skupiny dostaly identické zadání. Tyto texty byly dále analyzovány a porovnávány v jejich rozsahu, struktuře a obsahu a následně v nich byly vyhledány chyby, které byly dále kategorizovány a popisovány. Chyby identifikované v textech informantů byly dále rozděleny do čtyř kategorií, a to chyby formální, hlásková stavba slov, slovní zásoba a morfosyntax. V těchto kategoriích byly identifikována...
Využití biblioterapie při rozvoji čtenářské gramotnosti u prelingválně neslyšících žáků
Vinklátová, Veronika ; Valešová Malecová, Barbara (vedoucí práce) ; Komorná, Marie (oponent)
Bakalářská práce Využití biblioterapie při rozvoji čtenářské gramotnosti u prelingválně neslyšících žáků propojuje oblast biblioterapie a surdopedie. Cílem práce je na základě teoretických poznatků vypracovat návrh biblioterapeutického programu zaměřeného na podporu rozvoje čtenářské gramotnosti žáků, kteří přišli o sluch před osvojením mluvené češtiny a za svůj první jazyk považují český znakový jazyk, jenž bude také primárním komunikačním kódem programu. V teoretické části jsou shrnuty a syntetizovány české i zahraniční poznatky o neslyšících (s důrazem na jejich komunikační systémy a osvojování češtiny), čtenářské gramotnosti, jejím významu a rozvoji a o biblioterapii a jejích technikách. Praktická část práce obsahuje návrh biblioterapeutického programu, v němž budou klienti pracovat s různými druhy textů, jako je komiks, recept, populárně-naučné texty a vyprávění. Aktivity navazující na přečtené texty rozvíjejí vybrané čtenářské strategie a složky čtenářské gramotnosti.
Dítě s kochleárním implantátem v mateřské škole
ŠEVČÍKOVÁ, Simona
Předkládaná práce se zabývá tématem a problematikou realizace inkluzivního vzdělávání dítěte v předškolním věku se speciálními vzdělávacími potřebami v běžné mateřské škole, s konkrétním zaměřením na dítě s kochleárním implantátem. Obsahem teoretické části je vymezení sluchových vad a poruch, včetně klasifikace dle WHO. Další kapitola pojednává o průběhu kochleární implantace u dětí, včetně programování řečového procesoru a následné rehabilitace. Třetí kapitola je věnována vzdělávání sluchově postižených dětí, kde jsou zahrnuty i komunikační přístupy ve výchovně vzdělávacím procesu, jaký je aktuální stav hluchoty u dětí ve světě, kolik implantátů se ročně implantuje u dětí a jaká centra pro sluchově postižené jsou v České republice. Praktická část si klade za cíl zjistit a popsat reálné potřeby a možné obtíže, které mohou nastat při vzdělávání dítěte s kochleárním implantátem v mateřské škole běžného typu.
Spolupráce učitele mateřské školy s dalšími odborníky při práci s dítětem s kochleárním implantátem
VÁCHOVÁ, Anežka
Bakalářská práce se zabývá problematikou výchovy a vzdělávání dětí s kochleárním implantátem v běžné třídě mateřské školy. Hlavním cílem je zjistit, jak probíhá spolupráce mezi mateřskou školou a odbornými pracovišti a zda tato spolupráce je dostačující pro celkový rozvoj dítěte po kochleární implantaci. Teoretická část je zpracována do čtyř kapitol, které zahrnují základní pojmy, definice, etiologii, vývojové zvláštnosti dětí předškolního věku se sluchovým postižením a legislativní rámec. V první kapitole se věnuji sluchovému postižení, ve druhé kapitole se zabývám charakteristikou předškolního věku a specifickými zvláštnostmi tohoto období. Kapitola třetí rozebírá legislativní rámec a závěrečná kapitola je zaměřena na možnosti vzdělávání dítěte se sluchovým postižením předškolního věku v mateřské škole. V praktické části je zpracován dotazník, o jehož vyplnění jsem žádala pedagogické pracovníky běžných mateřských škol, kteří mají zkušenost s inkluzivním vzděláváním dítěte s kochleárním implantátem. Dotazníkové šetření s výsledky je zpracováno v praktické části bakalářské práce. Probíhalo elektronickou formou tři týdny.
Význam komunikačních prostředků napomáhajících socializaci a zlepšení kvality života osob se sluchovým postižením
Dolenská, Tereza ; Nová, Monika (vedoucí práce) ; Čedík, Miloslav (oponent)
Hlavním cílem této diplomové práce je zjistit názor lidí se sluchovým postižením o na to, jaká je snaha většinové společnosti snížit komunikační bariéry a napomáhat tím lepšímu začlenění těchto osob do intaktní společnosti. Dosažení tohoto hlavního i dílčích cílů bych chtěla dokázat prostřednictvím strukturovaného dotazníku, rozeslaného mezi osoby se sluchovým postižením (školy a organizace) po celé České republice. Klíčová slova: komunikace, socializace, společnost, sluchové postižení
Duševní zdraví, jeho diagnostika a terapie u osob se sluchovým postižením
Belšánová, Tereza ; Hradilová, Tereza (vedoucí práce) ; Kotvová, Miroslava (oponent)
Tato diplomová práce vznikla za účelem bližšího poznání duševního zdraví u osob se sluchovým postižením. Zároveň se také zabývá psychologickou diagnostikou a terapií pro osoby se sluchovým postižením v rámci České republiky. Teoretická část je rozdělena do tří tematických skupin. První oblast popisuje problematiku sluchového postižení, jeho dělení a bližší poznatky ohledně prelingválních a postlingválních vad sluchu. Dále je zde také popsána oblast duševního zdraví, která se podrobněji zaměřuje na popis duševního zdraví v jednotlivých etapách života, proces vyrovnávání se s postižením a také psychiku rodičů dítěte se sluchovým postižením. Poslední část teoretické části tvoří popis psychologické intervence, která je dále rozdělena na psychologickou diagnostiku a psychologickou terapii. V praktické části se nachází kvalitativní výzkumné šetření, které vychází z polostrukturovaných rozhovorů provedených se šesti informanty s nedoslýchavostí ve věku 20-35 let. Z tohoto výzkumného šetření vzešly takové výsledky, které poukazují na nedostatečnou podporu psychologické diagnostiky a terapie pro osoby se sluchovým postižením v ČR. Uváděny byly například tyto problematické oblasti: nedostatek psychologů věnujících se osobám se sluchovým postižením, finanční náročnost či telefonické objednávání, které pro...
Sociální práce s dětmi se sluchovým postižením
VOKURKOVÁ, Štěpánka
ráce se zabývá problematikou sociální práce s dětmi se sluchovým postižením. První část práce poskytuje základní informace z oblasti postižení. Rozebírá jej po zdravotní stránce a nabízí možnosti kompenzace sluchu a komunikace s okolním světem. Přibližuje život dítěte s poruchou sluchového aparátu, psychomotorický vývoj a formu vzdělávání v České republice. Hlavní myšlenkou je však představení sociální pomoci a podpory, která se neslyšícím dětem a jejich rodinám nabízí dle zákona. Kapitola je obohacena o příklady z praxe vytvořené za pomoci organizací pracující s danou cílovou skupinou. Z pozice pracovníka instituce hodnotí zakázku, s níž klient do zařízení přichází a nabízí možnou podporu a pomoc v rámci svých kompetencí.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 191 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.